PILATES HOS KLINIK LA MANO

Pilates hos Klinik La Mano er et mix af både nye og gamle pilatesøvelser, kombineret med øvelser vi mener giver dig det bedste udgangspunkt for at forebygge og behandle skader. Træningen kan være hård, den kan være blid og den kan være en kombination, men det der kendetegner træning hos Klinik La Mano er, at alle kan være med, uanset udgangspunkt.

Varigheden af vores træningslektioner er helt unik, vi har valgt at afsætte 75 min. til en træningslektion. Det er vigtigt for os, at der er tid til grundighed og fordybelse.

Vi adskiller os fra andre pilatesstudioer, ved at vi også har massage, det anser vi som en styrke, idet at vi ofte har en anden tilgang til kroppen og bevægeapparatet.

Undervisningen foregår på små hold á max 8 personer, dette gør undervisningen langt mere personlig og giver mulighed for grundig vejledning.

Vores undervisere er højt uddannede og har en sund og faglig tilgang til kroppen. Hos os kommer personen først frem for principperne.
Vi er en lille hyggelig klinik og derfor vil vi hurtigt få en dybere forståelse for den enkeltes liv og udfordringer, det er noget vi er stolte af og vægter højt.

Hvorfor pilates?

  • Suveræn træningsform hvis du vil forebygge og/eller komme dine ”skavanker”, som f.eks. ryg- og ledproblemer til livs.
  • Perfekt til før, under og efter graviditet.
  • Oplagt som et godt fundament til at forbedre din anden træning.
  • Giv dig selv en energiindsprøjtning, en ”fritime”, hvor KUN DU er i centrum.
  • Vejrtrækningsøvelser, fordybelse, mindfulness og kropskontrol.
  • Velegnet mod stress og søvnproblemer.
  • Generel styrkelse og smidiggørelse af din krop.
  • Fokus på stærke og sunde fødder - fokus på den gode kropsholdning.
IMG 20190926 162124

Beskrivelse af pilates

Overordnet styrker pilates mave, ryg, smidighed, styrke og stabilitet i hele kroppen, og ikke mindst evnen til at udføre korrekte bevægelser. Bevægelser, der giver dig en stærk og fleksibel mave- og bugmuskulatur, der styrker ryggen, lænden og skuldrene. Yderligere styrker pilates-øvelserne hele bækkenbunden. En stor fordel for kvinder og mænd - unge som ældre.

Pilates opbygger en større modstandskraft mod skader og slitage på kroppen, hvilket er meget afgørende for, at du kan bevare en sund og velfungerende krop. Samtidig er det fantastisk til genoptræning af skader.

De intense bevægelser og åndedrætsøvelser har en positiv effekt på kroppens funktion (metabolisme), dvs. opbygning og nedbrydning af celler, enzymer og hormoner. Du forbedrer din fordøjelse, dit lymfesystem, dit kredsløb og dermed bedre iltning til kroppen. Du forbedrer din søvn og får mere energi i hverdagen. Træningen begrænser sig nemlig ikke kun til muskulaturen, men giver indre massage og styrke til både krop og sjæl.

Pilates gavner ikke mindst på det mentale niveau. Via det intense arbejde med åndedrættet, koncentration og kropsbevidsthed, har pilates en positiv effekt på det mentale plan. Evnen til at være i nuet, kontakten til følelseslivet og den positive energi styrkes. Pilates er derfor et yderst velegnet redskab i håndtering af hverdagens stress.

;